De meivakantie komt er weer aan! Ga op stap met de kinderen, wandel heerlijk door de duinen of fiets langs de boulevard, bezoek een van de musea en meer! We hebben een aantal leuke tips op een rijtje gezet.

Koningsdag in Katwijk

Er is in Katwijk weer veel te doen op en rondom Koningsdag. Bezoek bijvoorbeeld de gezellige Vrijmarkt in Rijnsburg en fiets daarna een rondje mee met de Oranjevereniging, leer over oude Katwijkse ambachten op de Maritieme markt of loop een rondje over de Kermis in Katwijk aan Zee. Vier Koningsnacht met Castellumpop in de Peuk in Valkenburg, luister naar de kerkklokken en de Aubade of loop mee met de Taptoe.

Bekijk alle activiteiten

Evenementen Koningsdag - 2024

Dodenherdenking

• 18.30 uur: Herdenkingsbijeenkomst in de Dorpskerk te Katwijk
  • 19.45 uur: Vanuit het gemeentehuis wordt er gelopen naar het oorlogsmonument "De Leeuw", waar de centrale kranslegging plaatsvindt
  • 20.00 uur: Twee minuten stilte, gevolgd door kranslegging
  • 20.02 uur: Het "Wilhelmus" wordt gespeeld
  • 20.04 uur: Kranslegging namens de gemeente Katwijk en door vertegenwoordigers van verschillende groepen

Activiteiten 4 & 5 mei

Op stap met de kids

Ook in de meivakantie zijn er weer veel leuke activiteiten voor kinderen gepland, laat je creativiteit gaan bij een van de workshops bij Bibliotheek Katwijk, kom gezellig spelen bij de LEGOclub of leer alles over één van de oudste reddingstations van Nederland in het Katwijks Museum. Kijk voor meer informatie op onze uitagenda.

In Katwijk, Rijnsburg & Valkenburg zijn veel leuke speeltuinen die je in de meivakantie kan bezoeken, bekijk hieronder wat tips.

Hapje eten & Drinken

Na een leuke dag trek en/of dorst gekregen? Katwijk heeft genoeg leuke tentjes om een hapje te eten of om even op te laden. Ontdek welke Strandpaviljoens Katwijk te bieden heeft, of trek het centrum in naar een van de gezellige lokale café's en restaurants. In Katwijk is het van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat gezellig.

Eten en drinken

Shoppen in Katwijk

Met de mooie dagen weer voor de deur is het perfect om gezellig te shoppen in Katwijk. Winkelcentrum "in de Hoftuin" ligt in het centrum van Rijnsburg. Je vindt hier een gevarieerd aanbod van winkels. In Katwijk heb je de Hoornes passage die elke dag geopend is vanaf 8:00 uur.

Maar natuurlijk kunnen wij de lokale markten ook niet vergeten, die elke vrijdag in Katwijk vanaf 10:00 geopend is en elke dinsdag vanaf 13:00 uur in Rijnsburg.

Winkelen

Bekijk ook