Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar

Filmavond Soefi Tempel: “COMMON GROUND”

filmposter Common Ground, boer op zijn land

Bewust aan de Kust organiseert een filmavond op dinsdagavond 23 april in de Soefi Tempel.

De documentaire film "Common Ground" belicht de pioniers van de duurzame voedselbeweging, die laten zien dat de gezondheid van de bodem waarin ons voedsel groeit van essentieel belang is. Ze delen de voordelen van regeneratieve landbouw voor de kwaliteit van ons voedsel, de aarde en ons welzijn. Tegelijkertijd onthullen de filmmakers ook de giftige praktijken in voedselsystemen, inclusief vervuiling, misbruik, geld, macht en politiek.

De film, geproduceerd door dezelfde makers als "Kiss the Ground" (te zien op Netflix), benadrukt hoe de gezondheid van de aarde cruciaal is in de strijd tegen klimaatverandering en voor het behoud van onze planeet. Ongeacht je levensstijl, hebben we allemaal baat bij de voedzame bodem die ons voedsel voortbrengt. Helaas neemt de voedselrijkdom van de bodem alarmerend af, met aanzienlijk lagere hoeveelheden proteïnen, calcium, ijzer, vitamine C, enz., dan 30 jaar geleden.

Toega…

Toegang is GRATIS. Meld je aan via de link bovenaan de pagina. De vertoning vindt plaats op dinsdagavond 23 april, met inloop om 19:00 uur en duurt van 19:30 uur tot 21:00 uur.