DUNAatelier

Bezoek het DUNAatelier voor mooie en wisselende exposities van vele kunstenaars! Bekijk de uitagenda van VVV Katwijk voor actuele tentoonstellingen.

DUNAatelier

Jaarlijks wordt in de zomermaanden het evenement Katwijk En Plein Air, 'schilderen aan zee' georganiseerd. Daarvoor worden rond de vijftien kunstenaars, uit binnen- en buitenland, uitgenodigd om deel te nemen. Hun werk wordt van juli tot en met eind september in het DUNAatelier tentoongesteld. Daarnaast zijn er het gehele jaar tentoonstellingen te zien van zowel professionele als amateurkunstenaars die werken vanuit verschillende disciplines.

Stichting Kunstvereeniging Katwijk

Een honderd jaar oude naam...

“Het doel der vereeniging  is ’t publiek in de gelegenheid te stellen kennis te maken met het werk van hare leden”, vermelden de statuten van de Kunstvereeniging Katwijk die in 1908 werd opgericht. Als stichting is de vereeniging met dezelfde naam in 2008 nieuw leven ingeblazen. Meer dan honderd jaar na dato is er in Katwijk weer een platform voor kunstenaars die zich laten inspireren door de werkelijkheid en die schilderen in de buitenlucht.

Stichting “Kunstvereeniging Katwijk” wil ruimte scheppen voor kunstbeoefening en de beleving daarvan. Zij doet dit door het facilitair ondersteunen van zowel ‘plein air’ als andere kunstenaars. Zij houden een oude Nederlandse schildertraditie in ere.